onsdag 3. september 2008

Oppdatering fra helgen!





Hei folkens!


Da er første uka vel overstått!Har vært en smule hektisk siden jeg har trålet gatene etter klær...Men hvem liker ikke å shoppe??







På fredag dro jeg og Silje til et nytt shopping senter,hvor jeg faktisk fant en del klær!Fant en butikk som minnet meg litt om Cubus,så ble en happy chipmunk da ja:-) Silje opplevde hvordan det var å være mann...Hun satte seg til slutt ned på en benk med mine poser,mens jeg prøvde klær. Forstår henne godt, du er en engel Silje!!!


På veien hjem tok vi en taxi, kjørt av en mann med fryktelig dårlig tid..Ikke var det belter heller,så Silje følte seg en smule usikker...For å gjøre det ekstra spennende for oss i baksetet kom vi midt inni et demonstrasjonstog, noe som igjen førte til heftig munnbruk av taxisjåføren og desto villere kjøring. Må innrømme at jeg syntes det hele var fryktelig morsomt...Var som å kjøre sammen med min kjære søster!


Som dere ser på bildet tviholder Silje på veska si...Skal i allefall ikke bli ranet hvis vi kræsjer!!:-)



Vi kom oss i allefall helskinnet hjem!!!








Etter en slik taxitur trengte vi noe å roe nervene på..Vi slo til med argentinske pølser!De var overraskende gode!!!Vi er tydeligvis ikke de eneste som synes det, for det er alltid tomt for de i butikken!!Arg!!!!











På kvelden var det tid for fest!Greit at det vorspielet var i 3.etasje her i bygningen siden vi er 4 jenter som skal gjøre seg klare. Nattelivet begynner ikke før i 2-3 tiden,så for første gang gikk jeg på vorspiel i 22-23 tiden...Veldig koselig å bli bedre kjent med de i klassen, er til og med en totning i denne klassen også!!Er fra Kapp da Erik,så vil vel ikke si at det er noe stas:-) Dessuten snakker han ikke dialekt,så jeg ble MEGET skuffet!!Føler at det er et mission her nede...få han til å snakke ekte totning!!





Vi dro videre til en student fest,men det var ikke helt det store for oss, så silje, mona og jeg dro tilbake til en lokal pub. En engelsk/irsk pub så klart!!!Koselig sted med en lett blanding av forskjellige mennesker.





Silje traff en kar som spurte: "Are you from Germany"? Hun trodde han spurte om han hadde sett henne før,så hun spurte om han var taxi sjåfør..Da hun endelig fikk tak i orda viste det seg han syntes hun lignet på Claudia Schiffer!Vi lo godt av denne språk barrieren, og syntes nesten litt synd på karen som egentlig var kunstner og ikke taxi sjåfør. Såret nok hans kunstneriske sjel ja!


Lørdag var det slafing hjemme før velkomstfesten for klassen.Var et über kult lokale hvor vi også fikk vår første møte med tangoen!!Siden vi et overtall av jenter i klassen danset jeg med Heidi hele kvelden,som mann...Var nok et fint syn siden hun blir et hode høyere enn meg på hæler...Jaja,det gikk!!Ble veeeeldig intens med tango musikk hele kvelden,så vi dro på puben etter hvert. Fikk ikke vært så lenge der pga mine hetetokter,tror seriøst jeg er i overgangsalderen!!Alt ble klissvått av svette,og det var mindre gøy å være ute..Kan ikke være vinen,for jeg fulgte min mors råd om alkohol!Tror kanskje det bitte lille lokale og alle menneskene som stod som sild i tønne kan være noe av årsaken. Uansett en fin kveld!

Søndag var det ut på markedet her i San Telmo, er utrolig mye folk som kommer for å se på all den gamle shiten som blir solgt. Aner ikke hvordan det kan være lønnsomt å selge ubrukulige tekniske duppeditter....




Two random tango singers on the street!








brått så kom det et tog med trommer, rene Rio De Janeiro følelse!!!Kjempe cool!










Gågata vår;-) Ikke helt som Fredrikstad.....






På mandag fikk vi vite at Argentina skulle spille VM kvallik mot Paraguay,så da bar det av gårde for å kjøpe billetter...Den køn var laaaaang!!Stod i over 2t..Men verdt det!!Så på lørdag er det kamp!!!








We got the tickets!!!We got the tickets!!!!!







Beklager at bildene blir dårlig plassert i forhold til tekst, er ikke så gira på å bruke tid på å finne ut av hvordan det egentlig skal gjøres...



I kveld er tango igjen,så gleder meg!!!



So long people!!!

2 kommentarer:

Eirik sa...

Yeah! Hurra for tango og spraakbarrierer! Virker som dere har det smootharino, gleder meg til historier og tangotimer naar alle er hjemme igjen, da blir ikke hoeye haeler no problem vettu :)

Alma sa...

Og jeg har lært deg å kjøre bil, Muhahahaha