tirsdag 23. september 2008

Bariloche en mi corazòn

Hola amigos!!!

Da er jeg tilbake i Buenos Aires etter en fantastisk tur til Bariloche. Vi dro avgårde på torsdag,noe skeptiske til den laaaange bussturen,men ble positivt overrasket.



Her er utsikten fra bussen når vi nærmet oss Bariloche....Fantastisk!!
















Disse bildene er selvfølgelig ment mest for Bjørn Roger, så best for han at han er en ivrig leser av bloggen!Vi kjørte en dobbeltdekker, og som man ser på bildet er det ikke en vanlig turbuss vi snakker om!!Setet kunne slås helt ned,masse plass til bein (noe som trengs når man har gaselle bein...) Etter kun 15min på bussen fyrte de av med kveldens første film,samtidig som de delte ut godteposer!!Kanskje noe Nettbuss burde vurdere også? Så var det litt kaker, før middagen ble servert i 22-tiden. Selvfølgelig ble det også servert øl og vin etter behov, men må vel innrømme at den rødvinen smakte forferdelig....
Jeg sov som en stein etter den siste filmen, så gjorde meg ingenting at vi ikke fikk lov til å gå ut av bussen for å strekke på beina.
Vi ankom Bariloche 2t forsinket,vil altså si over 22t på buss!!!Ny rekord for meg!!!Spesielt uten å vaske noe som helst.
Alle stresset som gale for å komme seg fortest mulig opp i bakken, så det ble en smule kaotisk!Når vi endelig kom opp i bakken valgte vi å bare nyte et måltid i sola og heller vente på de mer ivrige folka fra klassen som på død og liv skulle i bakken kun for 1 times tid...

Sokkene våre luktet heeeeelt forferdelig...så de hang ut av vinduet hele natta.....
Utsikt fra hotellet!!!Var deilig å våkne opp til frisk luft og denne utsikten!





Siden vi var 15stk som dro avgårde, brukte vi litt tid på å finne et sted å spise hvor alle kunne sitte sammen. Jeg hater slik saueflokk opplegg,så var fornøyd da vi måtte dele oss opp på to bord!Erlend,Mona og jeg ville prøve Parilla,en typsik argentisk rett. Den består i et virvar av kjøtt, og man aner ikke hva man spiser. Jeg kan stolt fortelle at jeg smakte på alt!Det vil si innvoller,tarmer,nyrer og blodpølse...Tarmene var seige som tyggegummi,så de ble fort lagt til side;-)








Etter middagen ville de fleste legge seg tidlig for å komme i bakken kl.09, men vi var en 5stk som fant et sted å spille biljard. Det forresten bowling der også, hvor kjeglene ble satt opp manuelt av en stakkars gutt...Erlend og jeg var veldig fasinert av dette,men var vanskelig å få et bilde av det,slik at vi kunne bevise dette:-(
Selvom vi var sistemann i seng var vi også førstemann i bakken!!!Bare så det ble nevnt:-)









Bakken!!!Eller en del av den,var over 29 heiser der,så ble en smule forvirret.




Jeg ble selvfølgelig påkjørt av ei dame som ikke klarte å bremse på brettet sitt..Resultatet ble en domino effekt hvor alle unntatt henne måtte bli sett på av en lege...Jeg kom meg fort på beina etter å ha forklart gang på gang at jeg haltet pga et dårlig kne,ikke pga ødelagt ankel...De sendte meg avgårde under tvil, mens ei annen tysk jente som jeg stod litt sammen med ble kjørt bort..Hun fikk tatt håndleddet/armen,så henne så vi ikke noe mer til i bakken. Jeg satte meg på en restaurant i bakken for å hvile kneet en stund..Er ikke til å unngå å si at det var utrolig deilig å sitte der i stekende sol!!



Oda var snill nok til å låne meg bamselua....Lo godt når hun kom susende med den på hodet...Hva skjedde med den gode,gamle bjørne****???






Et typisk skimåltid!!!Vi koste oss glugg ihjel!!!

















Utsikt fra baren/restauranten...








Hanna måtte pent danse med en gal argentiner...Vi ble kjent med de senere,og det viste seg at han har jobbet som lege i Malawi...Stort plusspoeng!!!Tror han har et snev av ADHD også...









Et must i bakken!!!Litt kjedelig at jeg hadde glemt min!!Måtte passe på å kline et skikkelig lag hver gang Mona kom susende. Var vel ingen som klarte å smile ordentlig etter den dagen...Tørre som kavringer:-(











Jeg fant en snøhule!!!Måtte selvfølgelig sjekke ut denne!















Mona og jeg!!!Vi burde ha hatt på oss de matchende jakkene vi hadde...








Snowboard chicas!!!!


















Åjada,dette kan jeg!!!Ehm...













Hilde og jeg på vei ned etter en superb dag i bakken!!Er en smule rød i kinna da...Sunn norsk ungdom!!!




Ikke så sunne ungdommer....












Vi taff på ADHD legen og gjengen hans på en bar i by`n.






Det ble atter en sen kveld, og ingen var helt sikre på når vi måtte sjekke ut på søndag. Telefonen ringte 10.40 og vi fikk beskjed om det var på tide å sjekke ut...En brutal måte å starte søndagen på!!!Vi hev det vi hadde i sekken,gikk ned i lobbyen,og slang oss på sofaen der...Hverken jeg eller mona følte for å tusle rundt i byen,så vi satt der til bussen skulle gå...Var litt skuffet over at jeg ikke fikk kjøpt sjokolade,siden det er en sjokoladeby uten like!!!Var sjoko butikker overalt, med smaksprøver og sjokolade fondue...Yes,heaven on earth!!!
Bussen kom faktisk til tiden, så det var bare å legge seg for en blund;-) Vi våknet etter 6t,sultne som ulver, så ventetiden frem til middage var laaaang!!Hadde nydelig taffelmusikk til maten, hvor alle klisje sanger ble spilt på høytalere..Celine Dion, Aerosmith, BeeGees og Bryan Adams..Vil ikke anbefalle en slik tur hvis man har kjærlighetssorg!!!Jeg syntes dette var fryktelig morsomt,så underholdt Mona ved å synge med. Dedikerte "everything I do, I do it for you" (Bryan Adams) til henne siden hun var min personlige slave hele søndagen..Kjøpte Cola,vann og snop på butikken for meg,slik at jeg slapp å bevege meg. Vi sov i grunn hele turen,så var bare 1t igjen når vi våknet...Passet meg utmerket!!



Da jeg endelig kom hjem til leiligheten, sulten som fy, ble jeg møtt av denne komfyren...YUK!!!Bildet ser ikke såååå ille ut,men trust me, den var møkkete!!!!Jeg gikk videre inn i stua og der var teppet gjemt bak sofaen...Hmm...På rommet lå klærne til Silje i en haug på senga mi, og var en smule kaos...Jentene hadde hatt hjemme alene fest på lørdag!!!Silje skyldte på popcornet når det gjaldt stekeovnen..Noe jeg egentlig forstår,men vil gjerne at folk skal tro at jeg er super ryddig av meg;-)



Nå er det tilbake til hverdagen, og startet uka med et foredrag sammen med Silje. Siden det var hele 4 personer på gruppa som hadde lest boka ble ikke diskusjoen den beste. MEN, vi er godt fornøyde med vår innsats..Ikke sant, Silje???
Håper det blir orden på bildene etter at jeg publiserer innlegget,har bannet en del over de i kveld!!Hvis det blir laaaaangt mellom hvert bilde er det ikke min skyld..Har virkelig prøvd og få det til...
Natta!!!!





















2 kommentarer:

Alma sa...

Min største sympati er herved oversendt Mona. Hun er nå innviet i traumegruppen "Lill synger".

Ingrid sa...

Det såg særs paradisisk ut. Heldiggris, du får til og med ein 22 timars busstur te å virka ganske okei:)