fredag 5. september 2008

Bydelen Recoleta

I går gikk ferden til Recoleta, en litt finere bydel kjent for sine parker,cafeer,gallerier og ikke minst gravplassen til Eva Peron, also known as Evita;-) Det var selvfølgelig Cementeria de la Recolata som var målet vårt. Vi skulle se Evitas grav!Gravplassen er en de mest kjente i Argentina, og alle som er verdt å kjenne til ligger begravd her. Eller de som har råd til en luksøriøs gravplass.

Vi tuslet litt rundt i nabolaget,som er mye rikere enn vårt nabolag,tror vel egentlig ikke det skal så mye til...






Vi måtte selvfølgelig på Hard Rock Cafe...Need I say more???
Jeg fikk en mucho rico burger:-)



































Eli, du har rett, bare burger`n er verdt turen til Hard Rock!!Har vært litt anti til denne kjeden etter skoleturen til Berlin i 10.klasse,men etter den burger`n kan jeg ikke helt huske hvorfor!!Silje og Heidi fikk seg shotteglass, jeg er ikke helt der ennå....Men kan vel hende jeg er helt loco en dag og kjøper en t-shirt!Silje fant en veldig fin en!














Det var bikkjekaldt i går, så varmet de frosne, norske vikingkroppene våre med en kaffe baylis:-) Da vart vi fornøyde ja!




























Silje og Heidi poserer på gravlunden...Kanskje litt ekkelt,men er jo omgitt av berømte argentiske mennesker...eller zombier er kanskje et bedre ord!Vi var ikke der lenger enn nødvendig.




























Meg,en katt,en hund og en random chick...Var mest katten som gjorde inntrykk..Savner dyra mine!!!Ikke mange elghunder å se gitt:-(


































Her er da Eva Perons grav, og familien hennes. Hadde et bilde til, men teknologien sviktet,så det forsvant...Må vel innrømme at jeg ikke har helt orden på denne bloggingen...Bildene forsvinner,teksten forsvinner...Jeg blir da en smule irritert,så gir bengen i hele innlegget...MEN i dag har det godt noenlunde greit:-)



















Kofferten er fortsatt på tur, eller den er trygt plassert hos noen som ikke eier den..Håper jo at den er strandet i Egypt eller noe,slik at jeg får den etter hvert, men håpet svikter for hver dag som går...Vet, noe overdrevent dramatisk!!

Nå er det på tide å studere litt spansk,siden vi ikke forstår noe av det læreren sier i timen, verken på spansk eller engelsk...

Hasta luego folkens!!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Men nå må du vel få ein haug med penger vel? for tapt bagasje? PS. ein del misunnelig på dåkkår!:)