søndag 7. september 2008

Første tur ut i Buenos Aires..aka hyperstate

Hei og hopp!!

Helgen kom, og helgen forsvant med en gang...:-( Allerede søndag, og jeg aner ikke hvor helgen ble av!!!Alt jeg vet er at jeg må opp tidlig i morgen igjen, noe som er hardt for et dovendyr som meg.

Fredag var vi faktisk flinke jenter som laget middag hjemme,med dekket bord og masse grønnsaker. Koselig!!!Vi har et mål om å lage mer middag hjemme,må bare huske på å kjøpe inn middagsmat...Det er en utfordring!!

På kvelden tok vi turen Gibraltar (atter en gang), hvor vi møtte en gjeng fra et hostel her i San Telmo. Var en lett blanding av folk fra USA, Italia, Australia og Portugal. Kjempe hyggelige folk! Ble sittende og skravle med de halve natta,så var en trøtt gjeng som dro avgårde på fotballkamp dagen etter!Kampen var en kald opplevelse, regnet hele tiden, og selvfølgelig ikke tak på stadioen..MEN, var alikevel god stemning hos publikum!Bilder fra kampen kommer senere,be patient!!

Jeg fant ut at en flaske rødvin varmer sjelen,så åpnet fort en flaske når vi kom hjem! Etter å ha fått varmen i oss møtte vi den samme gjengen fra Gibraltar på en restaurant, hvor de ble en smule oppgitt over at vi bestilte pasta og ikke kjøtt...Jeg satt selvfølgelig i midten av to som hele tiden skulle smake på hverandres kjøtt,så det endte opp med at det kjøttet havnet i fanget mitt...Joda, var ikke helt min dag i går!

Silje har en heftig forkjølelse så hun gikk hjem etter middagen, noe som viste seg å være en god ide med tanke på den klubben vi endte opp på. Heidi sammenlignet stedet med Hyperstate,men var ikke SÅ ille da...mye trance,men vi hoppet rundt som kaniner alle sammen. Skjønner ikke helt hva som skjedde med R&B musikken som ble spilt mens vi stod i barkø...Brått ble det syretema!Men all honnør til Heidi som hold ut til tidlig morgen med musikk og dans som hun hater!!

Jeg sliter med stemmebåndene etter en heftig diskusjon med en iraner, stod i over en time å diskuterte viktigheten av spansk, den ble en smule høylydt etter hvert, så ble enige om å være uenige...Kanskje like greit siden jeg følte for å spytte på han akkurat der og da! Merker at det er noe mystifistisk sameblod i familien noen ganger...

Kvelden var i allefall artig, og jeg fikk danset!!!Nå er det bare å slappe av foran tv`n resten av kvelden med potetgullposen i den ene hånda, og tvkontrollen i den andre;-) Nei vent, må ned å kjøpe potetgull for silje fikk cravings for crisps...;-) Posen ble tom på 1-2-3!!Imponerende!!Skal sies at jeg hadde allerede tatt en god del av den, men er ikke så viktig å nevne det med en gang!

Håper dere har hatt en fiiiiin helg!!!

So long!!

1 kommentar:

Unknown sa...

He he he. Høres ut som en artig tur på byen. Gøy å lese bloggen din. Ha det morsomt videre på dine eventyr:)

Klem fra Anne-Bjørg