tirsdag 16. september 2008

I dag har vi igjen hatt en ufattelig dårlig diskusjon i seminargruppa....Er så lite motivert til de timene,bare pjatt!!Prøvde meg på en litt feministisk vri på en av tekstene,men ingen som bet på agnet gitt!

Det hele endte opp med å snakke om at jenter bowler i korte kjoler mens menn ser på. Var noen gutter i klassen som hadde sett dette på tv, og påpekte at det kun var vakre jenter å se på tv og plakater...Jeg tenkte i mitt stille sinn at slik er det jo pretty much overalt. Ingen som vil ha ei dame som ser ut som en hest som programleder, med unntak av NRK kanskje....Åsmund,vår kjære foreleser, kom også med innspill her...Det var at det er helt vanlig at ekle menn på 50 år har unge blondiner ved sin side....Noe som han ikke helt klarte å bli vant til. Det er ikke til å unngå å se at menn er det "sterke" kjønn i dette landet..Med sterk mener jeg altså evnen til å komandere kvinnene rundt, ta seg rettigheter til å plystre på alt på to bein i gatene, and so on!!Prøvde og være høflig her om dagen ved å la en mann gå foran meg i døra...DET var ikke godt mottatt...Jeg som kvinne skulle gå først, noe som jeg hadde sett på som en gentlemann i Norge, men her blir jeg bare provosert.
"All men are prepared to accomplish the incredible if their ideals are threatened" (Maya Angelou). Lenge leve den fantastiske katolske religion!!

Vil si jeg er glad for at jeg bor i San Telmo, et nabolag som går under kallenavnet syndens pøl..Her er man "gay friendly" og veldig alternative. Når jeg tenker etter har jeg faktisk ikke sett noen plakater med blondiner med store pupper her. Kommer man ut av San Telmo derimot...Da er det sex plakater og pupper overalt!!Overdriver kanskje litt, men vil bare påpeke katolikkenes dobbeltmoral...

Anyway, ville bare lette mitt feministiske hjerte!!!

3 kommentarer:

Alma sa...

You make me so proud!

Alma sa...

Hei gullet. Alt bra?

Sif sa...

Stå på, Lill, jeg heier på deg! :D