tirsdag 14. oktober 2008

Iguuuuamazing!!!

Hei og hopp!!!

Har endelig fått lastet opp bilder fra Iguazu,har sikkert 300 bilder av diverse fosser,men nøyer meg med kun et fåtall her;-) De som gjerne vil se alle får komme på besøk i jula!

Iguazu er et fantastisk sted, solen varmet våre "kalde" Buenos Aires kropper, og vi fikk en superb helg!!!Måtte igjen sitte 20t på buss,men er jo luksus busser i forhold til de vi har i Norge..(les Nettbuss).


Svømmebassenget!!!Ble brukt flittig!!




Vi var på båttur på fredag, fikk vært i 3 land på en gang,det er ikke hverdagskost for ei jente fra Råde!Vi kjørte gjennom punktet der Paraguay,Brasil og Argentina møtes, stas!!!
Var selvfølgelig karer med gitar som skulle underholde, det ble litt danskebåten følelse når de dro i gang med Lambada og diverse andre spanske sanger...De var flinke da, og folk danset og sang med!






Før båtturen valgte jeg å bli med på Iguazu Extreme. Noe som innebar tur i jungelen,klatring,rappellering,og en tur på en vaier høøøøøyt oppe i lufta:-)
På bildet smaker jeg på en eller annen plante som man kan spise hvis man går tom for mat...viktig å huske på å fjerne piggene på bladet først bare,de gir en allergisk reaksjon...Hmm...

Oda og jeg er klare for klatring!!!










Siden jeg aldri har klatret før virket dette veldig høyt...


Lørdag var det klart for å se Iguazu fra Argentinsk side,stod opp kl.07 på en lørdag!!Men var absolutt verdt det:-)
Vi fikk kjøre en speedbåt rundt omkring fossene, de kjørte nesten under den ene fossen,så vi ble en smule våte;-) Vi var selvfølgelig i hundre etter dette,og ville kjøre mer båt...







Meg foran et fossefall...1 av 300 fossebilder...








Random bird...Regner med at onkel vet hva den heter...Jeg hater fugler,men måtte jo knipse et bilde...











Crazy chicas foran nok en foss!!Var veldig nærme fossen,så fikk kjølt oss ned litt!
















Sommerfugl!!Er rundt 450 forskjellige sommerfugl arter, så var alltid noen i håret,på hånda og andre kroppsdeler:-)







Slapper av med en iiiiiis!!!












The Devil`s throat!!!Vanskelig å formidle hvor mektig denne fossen er på et bilde...Men fikk med en fugl og en regnbue da....














Jeg er klar for å hoppe ut i fossen,bare for å sjekke hvor dyp den er...Yeah right!!Var en smule skeptisk til å stå så nærme....
















Vors på hotellet!
















The roomies på by`n!!




















Iguazu, Brasil














Disse capsene var veldig populære...Skulle nok ha kjøpt 1 hver...Skal forestille et dyr som jeg ikke husker navnet på...Noe mellom en vaskebjørn og maursluker...




















Ut på tur,aldri sur!!!Selvom jeg hadde et snev av hodepine,sovet veldig lite,og det var über varmt!


















Jaaaa!!!Jeg fikk hilse på dyret jeg ikke vet hva heter...Ville så gjerne klappe den,men så veldig pjuskete ut i pelsen...For en gangs skyld klarte jeg å la være.. Er veldig søt da! Tipper Silje ville ha vasket hele meg i antibac hvis jeg hadde tatt på den...



























Fossene,sett fra Brasil...


















2 kommentarer:

Ingrid sa...

ojojoj så heldige du e! du får lesa Silje sin kommentar så har du heila greiå! Eg savner dåkke!!! Ikkje reis vekk kom te bergen heller så feste me itte jul jajaja!:)

Alma sa...

Hei

Ser helt fantastisk ut. Skal si ifra til onkel at det er bilde av en fugl her. Ellers alt bra her nord.
Klem søs