onsdag 22. oktober 2008

Caballo de vapor (horsepower)





Hei og hopp!!Endelig kommer det bilder fra



pampasen!Vi tilbragte en helg på gården til Christian og Eduardo,og det var nyyyyydelig å komme seg ut av byen.







Turen tok ca.4t, er jo i grunn ingenting med tanke på mine siste turer ut av by`n hvor jeg har sittet 20t på buss....







Får å få ut litt energi etter bilturen sparket vi fotball på gården,jeg må innrømme at jeg blir litt vel ivrig på slike ting,så traff en del legger...Oh well,fotball-legg,same same!!







Som dere sikkert har fått med dere kunne jeg jo ikke dra på pampasen uten å falle av hesten,føler bildet er en god etterligning av meg:-) Velger og kopiere beskrivelsen av fallet fra bloggen til Silje;







"Oj, sjå Lill gallopperar!... Oj, sjå ho teke att dei andre! .....Oj, sjå ho springe forbi dei andre!... Oj, ho gallopperar dritfort!! Ojjjj...eg trur ho ha mista kontrollen.. Oj, ho ligge over hesten for å prøva å stoppa den.. Oh shit... Jaa, ho klara å stoppa den! Å neeeei!... "







Det hele begynte veldig bra, hesten min tuslet av gårde sammen med de andre,og jeg galloperte litt sammen med Erlend. Merket jo at Yankee Pus (et navn hesten fikk etter fallet) var vel ivrig etter å være først,men tenkte at det går fint! Vil bare påminne om at jeg aldri har ridd alene før jeg går videre med historien....



Før vi la ut på tur forklarte Eduardo hva vi skulle gjøre hvis vi ikke fikk stoppet hestene, men hvem trodde at jeg skulle få brukt for de instruksjonene???Er en vesentlig forskjell på hvordan man styrer hestene her nede enn på Granly..Man skal holde tøylene med venstre hånd,og så vidt dra litt mot siden hvis man vil at hesten skal gå til siden. Høyre hånd skal være på låret..Vel,jeg holdt tøylene med venstre hånd,men vil vel si at jeg holdt meg godt fast i salen med høyre!!!



Anyway,tilbake til fallet. Yankee pus var som sagt fryktelig ivrig på å lede an resten av følget,så brått merket jeg at det gikk fortere og fortere. Til slutt gikk så inn i h****** fort at jeg skjønte at jeg måtte få stoppet...Lettere sagt enn gjort!Jeg gjorde som Eduardo sa ang. tøylene,det funket ikke,så jeg måtte ty til siste metode; lene meg fremover mot hodet til hesten for å dra hodet nedover med tøylene...Vel,det funket til slutt,men når Yankee stoppet føk jeg over hodet hans...Jada,trenger vel ikke si at det gjorde en smule vondt,og jeg følte en anelse panikk ved tanken på å brekke nakken,men det gikk fint!!Hørte de andre på hestene hadde panikk i ropene,så kom meg opp med en gang,og klappet hesten som stod stille som en skilpadde ved siden av meg. Var litt shaky når jeg kom meg opp i salen igjen,men Eduardo tvang meg til å gallopere med en gang,og etter det var fallet historie (nesten..).































































Gården!!!Eduardo og Ayla tøyer ut etter ridingen...














Psycho 1....Christian










Psycho 2....Meg!


















Christian er i gang med å tilberede kjøtt!!Smakte helt utrolig!!!




















Fri utfoldelse...Heidi prøver....Erlend og Christian vet hva de driver med...














Eduardo og tromma!!!Jeg liker fortsatt å tro at jeg kan spille...





















Marlene fant ut at hun ikke er flink til å spille...

















Jeg ble inspirert av Marlene!











På lørdag måtte vi fange hestene før vi kunne ri,fikk hjelp av en som jobber på gården...Den røde lua er veldig gaucho!




















Veldig fornøyd!!Dette var FØR jeg datt av selvsagt..















Lunch!!!Mer kjøtt!Mmmmmm

























Heidi og jeg posere med Yankee Pus,vår elskede hest!!Dette er faktisk etter jeg falt av...Føler at cowboyhatten var vel fortjent!!














Just call me Gaucho Lill....














































Vakre Yankee Pus!




























Hvem vil vel ikke ri inn solnedgangen??Landskapet var fantastisk,villhester som løp rundt ogkyr i tusenvis




















Snack;-)




























På søndag fikk vi grillet lam til lunch,nok et måltid som smakte fantastisk!





























Bildene kommer fortsatt med stooooore mellomrom,beklager!!Må nevne at rygg og nakke nå er helt uten smerter etter fallet, så ingenting å bekymre seg over. Jeg nevner igjen at det er greit å lese bloggene til Silje og Heidi, da får dere litt mer info om ting!
Nå skal jeg på konsert med Marlene,men vil komme med en oppdatering snart!!!
Abrazo;-)
























2 kommentarer:

Alma sa...

Hei Minsten
Må innrømme at til tross for bekymringer over fall av hest, ler jeg godt av Siljes beskrivelse av ditt famøse fall. Kanskje en idè å holde seg til Granly? Der kan sikkert noen leie hesten for deg, så slipper du å bry ditt vakre hode med hvordan du skal holde tømmene...

Men cowboyhatt? Blir BUL-fest i "Skjetve" nå også da vel....;-)


Klem Mellomste

Alma sa...

Kanskje du får lov til å spille trommer på BUL-fest......