søndag 24. august 2008

Jetlag

Føler meg gammel akkurat nå!Klokken er fortsatt tidlig her nede men er ødelagt i kroppen. Lider fortsatt av jetlag tror jeg! Fordi som later som at de ikke vet hva jetlag er; Jetlag (eller døgnvillhet) er et uttrykk for den fysiologiske reaksjon som inntreffer, når man endrer kroppens døgnrytme, som f. eks ved skiftarbeid eller ved å reise gjennom flere tidssoner ved fly. Direkte klippet og limt fra Wikipedia...

Kofferten er fortsatt på tur et eller annet sted i verden,og jeg har fortsatt ingen klær...

Vi trasket rundt i området på jakt etter butikker i dag,men det ser ut til at marked er den store tingen i vårt nabolag. En av lederne forelso et superb marked med klær,men må ærlig innrømme at jeg ikke har så lyst til å kjøpe undertøyet mitt på et lokalt bruktmarked...Den ene norske lederen fant dette her fryktelig morsomt,I did not!!MEN, i morgen skal vi dra til et kjøpesenter,håper på å finne noe der. Er i tvil om jeg noen gang får sett min røde koffert igjen...Det vil da si at de fleste klærne mine er long gone...OG den brune klokka mi...Jada...Noen som sa typisk min flaks?

Det positive er jo at jeg befinner meg i Buenos Aires, en by med ca.12 mill mennesker...Det oppdages noe nytt hele tiden! Jeg og Silje fikk faktisk prøvd oss på litt spansk i dag, ikke at vi forstod stort, men skjønte at mannen ville danse tango...Må jo begynne et sted:-)
Heidi fikk en ny venn med et flott gebiss på en lokal "restaurante", eller,restaurant er nok en overdrivelse,heller et sjarmerende lilla lokale. Heidi forstod ikke halvparten av hans fortellinger fra depresjonen,men må si at hun er fabelaktig flink til å late som! Mye å lære av Rygge jenta ja!

Må forresten nevne at Silje und me fant veien hjem selv i dag!Kan vel trygt si at vi lever opp til myten om kvinner har dårlig retningssans...Vi kom oss helt opp til døra før vi møtte på problemer...Vi fikk ikke opp den helsikes døra...Silje dyttet og dyttet samtidig som nøkkelen fikk seg en skikkelig omgang, and voila,hun klarte det!!Eneste jeg oppnådde var å rive av dørhåndtaket...I rest my case, jeg er en ulykkesfugl!!

Siden jeg skal ha en diagnostisk prøve i spansk i morgen tror jeg at jeg skal kose puta nå, i min lekre "Skyteam" t-shirt fra Air France...

Hasta Luego!!

Ingen kommentarer: